З життя ряджених

Валентина Самар «Дзеркало тижня. Україна» №25, 08 Липень 2011, 21:55
dt.ua/articles/84132

Сутичка козаків отамана Мініха з міліцейським загоном спецпризначення під час встановлення поклінного хреста на в’їзді до Феодосії; відвертий непослух кількох козачих формувань у відповідь на поклики митрополита Сімферопольського і Кримського Лазаря та виведення його з членів Священного синоду УПЦ (МП); приїзд до Криму першого й останнього президента автономії Юрія Мєшкова і його заклик «опустити підняті руки і взяти вила» — простий збіг подій протягом одного тижня чи деталі одного сценарію? Не помилюся, якщо позначу й третє — усе закономірно. Скажімо так, процес дострілювання розсипаних раніше патронів. Дуже нагадує останні секунди приготування поп-корну в мікрохвильовій: начебто пакет уже роздувся, заповнившись, а ще «дострілюють» поодинокі зерна. Тільки в житті Криму це буде без кінця — зерна різносортні.

Почнемо з хронології подій, які сколихнули Крим за традицією у найбільш невідповідний момент — на старті курортного сезону, що цілий рік кримчан годує. Поклінний хрест, встановлений другого травня на в’їзді до Феодосії феодосійськими козаками, які «ходять» під отаманами Мініхом і Бараєвим, — уже четвертий за ліком. Феодосія ними оточена з усіх боків. Плану­ва­ли встановити його давно, ще наприкінці минулого року відповідний дозвіл одержали в Бере­гівській сільраді, дату призначили на шосте травня, приурочивши захід також до Дня Перемоги. Але земля в цьому місці — за межами населеного пункту, тому рішення мала б ухвалювати Рада міністрів. Про­ти встановлення ще одного пок­лінного хреста на в’їзді до Фео­досії виступила й мусульманська громада. Митро­полит Лазар і благочинний Фео­до­сійського округу відмовилися дати благословення на встановлення хреста і його освячення. Проте четвертого травня хрест встановили і разом оголосили «пам’ятним знаком на честь Дня Перемоги», а сьомого травня його освятив отець Ілларіон, який представляє Російську православну церкву за кордоном.
Шостого травня Рада мініст­рів Криму та Берегівська сільсь­ка рада одночасно подали позови до Господарського суду АРК, і 20 травня необхідне для примусового демонтажу встановленого хреста рішення було отримано. На світанку першого липня за підтримки спецпідрозділів МВС рішення суду було виконано. Важливо сказати, що в проміжках між зазначеними датами й подіями велися великотрудні, різноформатні й безрезультатні переговори про мирне врегулювання з участю отаманів і козаків, депутатів, правоохоронців і представників влади різних рівнів, а також владики Лазаря…
«Козаки не послухалися мене, не взяли в мене благословення на встановлення хреста й самовільно поставили хрест в одному з місць Феодосії, — казав потім в інтерв’ю Інтернет-виданню «Новоросс.инфо» митрополит Лазар. — Коли про це довідався, я запросив до себе козаків, з ними було проведено бесіду. Я сказав, що без благословення хрест не ставиться, і потім, на це у вас немає дозволу світсь­кої влади. Звернувся до їхньої совісті й сказав: «Припиніть це безчинство». Першого липня мною було надіслано телеграму такого змісту: «Аби уникнути паплюження великої християнської святині поклінний хрест благословляю встановити на території храму Архістратига Михайла з подальшим здійсненням чину його освячення».
Для встановлення хреста на території храму дозволу влади не потрібно, тобто все могло б закінчитися мирно. Але феодосійські козаки, до яких уже приєдналися «колеги» з Бахчи­сарая, Севастополя і Сімферополя, вирішили інакше. Другого липня хресною ходою вони рушили на місце демонтажу, де їх уже чекали спецпризначенці. Результат: близько десятка потерпілих (троє ще в лікарні), півтора десятка затриманих і на сьогодні випущених на волю, під арештом залишається тільки отаман Мініх, кот­рий оголосив у четвер голодовку. Ситуація в нього непроста: крім мордобою з міліціонерами за ним значиться й стаття «незаконне зберігання зброї та боєприпасів», виявлених під час обшуку будинку й магазинів (тренер з боксу Юрій Мініх також торгує спортінвентарем). У рукописному зверненні до Василя Джарти отаман закликає прем’єра — «фактичного хазяїна півострова» — спуститися «до козаків зі свого Олімпу» і переконує, що ніяких політичних цілей козаки не переслідували, а тільки духовні.
У прем’єра думка інша: не називаючи конкретно, він ствердно відповідає на запитання журналістів про «внутрішні й зовнішні сили», зацікавлені у дестабілізації на півострові. Оцінки Джарти тверді й безсторонні — як щодо учасників встановлення хреста, так і тих неназваних, що за ними стоять. І тут державна позиція, яка в Джарти ніколи не коливалася, вдало зійшлася з особистою: не може бути в Криму процесів, які йому не підпорядковані. Крім того, люди наб­лижені також припускають, що під час збірної протестної акції під стінами Радміну цього тижня проступає й тінь тезки Василя Георгійовича — профспілкового лідера, що має на кримського прем’єра велику образу: саме з його подачі ГПУ розгорнула перевірки всіх об’єктів ФПУ, рахунок кримінальних справ пішов на десятки. Але це вже наслідки, повернімося до причин.
Про них абсолютно правильно у вже згаданому інтерв’ю нагадав владика Лазар. Той період в історії Криму дехто називає «хрестоповалом». Наприкінці 90-х — початку двохтисячних у Криму, з благословення того ж таки митрополита Лазаря, почали повсюдно ставити поклінні хрести, що часто викликало протест, а то й опір мусульманської громади. Найбільш пам’ятна подія відбулася 2000 року в Мирному біля Судака — там хрест установили на місці старого мусульманського кладовища. Після бурхливих з’ясувань стосунків репатріанти хрест знесли, але в село довелося вводити не тільки міліцейський спецназ, а й військові підрозділи. Тоді компромісом стало встановлення хреста в іншому місці — на узвишші над морем. До такого ж рішення митрополит зак­ликає і нині: «Хрест — це найбільша святиня нашої Церкви, і він не може й не повинен бути знаряддям політичної спекуляції та самореклами будь-яких громадських організацій (що, на жаль, у цьому разі мало місце)».
На сьогодні маємо видимість великої дискусії в козачому середовищі — за і проти дій влади. Союз козаків Феодосійського регіону, очолюваний депутатом від Партії регіонів отаманом Степановим, і Кримський козачий союз на чолі з отаманом Володи­миром Черкашиним дії влади підтримують. Козача сотня «Соболь» категорично засуджує й кличе на вулиці, куди також уже вийшли (у сенсі участі в подіях у Феодосії) козаки Сергія Юрченка, який очолює Об’єднання козаків Криму та Кримську паланку «Війська Запорізького». І це тільки дещиця зі списку організацій, які називають себе козачими. Тому слід розібратися: хто ж ці люди, чим займаються і чого нам — без форми й нагайки — слід від них очікувати. І головне: що за процес нині спостерігається в цьому середовищі й чим він може завершитися.
Перші «козаки» в автономному Криму з’явилися на початку 90-х. Їх з однаковою часткою імовірності можна було зустріти і на проросійських мітингах, і в ескорті Мєшкова, і на південнобережних виноградниках. В одних був бойовий досвід Придністров’я, в інших — бандитських розбірок, треті просто хотіли ходити в красивій формі й працевлаштуватися. На козачі формування майже завжди був великий попит і в політиків, і в підприємців, і в церкви. Охорона оздоровниць, рейдерські захоплення підприємств, силові сутички з кримськими татарами, антураж для передвиборної кампанії або церковних заходів.
Звісно, як таких «кримських козаків» зроду не було, але поруч — кубанські, донські, запорізькі, нащадками й послідовниками яких нинішні перевдягнені охоронці, торгівці, колишні військові й спортсмени, рейдери й «муркотуни» (колишні члени ОЗУ, які вирізняються говіркою на розспів) себе вважають і називають. Причому багато хто — повноправно, тобто маючи в роду козаків і козачок, щиро відроджуючи цю культуру і поважаючи традиції, істинно віруючи в Бога й займаючись богоугодними справами. Це й «осілі», як сказали б раніше, козаки-фермери з Холмівки — брати й сини Горьковенки, які відроджують сади під Ескі-Керменом і займаються зеленим туризмом. І отаман Ялтинського козачого куреня Анатолій Кусливий, у якого дві пристрасті — коні й діти. Він організовує кінні походи й утримує кадетський корпус у Мазанці під Сімферополем. Це два фольклорні ансамблі «Чорно­морської сотні» у степовому Криму і Південнобережний курінь Війська Запорізького в Алупці, який займається охороною громадського порядку. І ніякої політики, ніяких мітингів, і ніяких мордобоїв.
На іншому полюсі — чотири «брига­ди», які називають себе козаками, яких можна найняти на виконання широкого спектру послуг. Від прикрашання мітингу до рейдерської атаки. Їх можна було бачити в рукопашній з репатріантами на самозахопленнях, під час спроб підпорядкувати торгівців Куйбишевського ринку в Сім­феро­полі й рисівницьке господарство в Красноперекопському районі, завод «Продмаш» або при обороні санаторіїв та земельних ділянок від наїзду таких самих «козаків». Торік сталося непоправне: козаку з ялтинської сотні відстрелили в сутичці найдорожче.
З багатьох, але нечисельних козачих формувань, а також отаманів і козачих діячів у Криму за ступенем впливовості та активності слід відзначити таких. Уже згадуваний отаман Сергій Юрченко з Бахчисарая, який очолив Союз козацтва Криму, учасник багатьох силових сутичок. Друге скликання обирається депутатом Бахчисарайської міськради. Але го­лов­не — Сергій Миколайович — єдиний з Криму, хто входить до Міждер­жавної координаційної ради з питань козацтва при Союзі козачих військ Росії та зарубіжжя (СКВРЗ). Це дало прямий вихід на Москву й особливе становище серед інших отаманів в Україні. Юрченко і ще з десяток козаків у Криму стали депутатами місцевих рад від партії «Русское единст­во». Але партія їх не контролює, і її лідеру Сергію Аксьонову під вибори довелося вдягати й окормлювати донсь­ке земляцтво. Другий за по­пуляр­ністю в козаків партійний список — Партії регіонів. До розряду «підірваних», тобто на багато що здатних, записують депутатів-козаків з Інкермана — дуже мобільні підприємці.
Козача сотня «Соболь» на особливому рахунку у правоохоронців і російського генконсульства, її керівник отаман Храмов публічно зазнає жорст­кої критики. Медик-хірург, який не відбувся, за певний час зібрав непогану колекцію нерухомості і підприємств (найбільші — «Кримавтотранс», санаторії «Гірське сонце» та «Іскра»), які втратив у результаті дзеркальних рейдерських перехоплень. Іноді зі стріляниною й жертвами. Має славу ідеолога російської ідеї та партнера радикальних російських структур.
Окремий інтерес (з погляду майбутнього) становить Севастопольське відділення громадської організації «Вірне козацтво», у лавах якого багато молоді, студентів і активістів організацій російських співвітчизників. Вони активні й креативні, багатьом відомі за акціями на кшталт «Георгіївська стрічка». І за цією лінією їм сприяє нардеп-регіонал — севастополець Вадим Колесніченко. Друга лінія — набагато цікавіша. П’ятого березня цього року отамани 40 реальних козачих підрозділів з більшості областей України створили Координаційну раду отаманів православних козачих організацій України при Синодальному відділі УПЦ у справах пастирського окормлення козацтва. Раду очолює єпископ Йосип — глава Синодального відділу. Рішення отаманів набиратимуть чинності тільки після його благословення. А секретарем ради став головний отаман «Вірного Козацтва» Олексій Селіванов. Цей Синодальний відділ було створено ще в 2009 році рішенням Священного синоду УПЦ Московського патріархату, але активним став тільки в цьому. Подібний процес, до слова, відбувається і в Білорусі. І це не випадково — Сино­дальний комітет РПЦ поставив зав­дання «вироблення єдиної стратегії діяльності Церкви щодо козацтва України, Росії та Білорусі як міжнародного руху, якому слід прищепити строго православну ідеологію».
Але спочатку — об’єднати навколо УПЦ МП усі козачі організації України. Методика відпрацьована на прикладі воцерковлення різношерстих козачих організацій і військ у самій Росії. Але без участі держави тут ніяк. У РФ існує десять держреєстрів козачих військ, і вертикаль у кожному з них без участі церкви неможлива. У типовому Статуті козачого товарист­ва, затвердженому президентом РФ Д.Медведєвим, зазначено, що при виборах отаманів реєстрового козацтва списки кандидатів затверджуються «уповноваженим представником релігійної організації РПЦ», а збори козаків є нелегітимними без присутності уповноваженого представника РПЦ.
Те, що сьогодні відбувається у створеній Раді при синодальному відділі УПЦ МП, можна сміливо назвати створенням єдиного козачого реєст­ру. І не тільки. Ухвалено рішення перейти до єдиної символіки, систематизації форми за регіонами та військами і, головне — до єдиного чинування. «Не секрет, що сучасне козацтво значною мірою дискредитоване величезною кількістю „генералів“ і „маршалів“, що часто не мають ні козаків, ні відповідного рівня освіти та адекватності, — йдеться на сайті «Вірного козацтва». — Для того, щоб відмежуватися від таких, отамани ухвалили рішення запровадити для отаманів рівнів від обласного до всеукраїнського погони не за «званнями», а за посадами, які не пов­торюватимуть генеральських погонів армії та інших силових структур».
Генеральських зірок в отаманів більше не буде, а видача посвідчень-книжок козака контролюватиметься Синодальним відділом і КС отаманів. Чесність поданих реєстрів, сказано в публікації, також перевірятимуть представники Церкви та інших братніх козацтв.
З розповідей тих, хто «у формі по Лаврі ходить», формування єдиного синодального реєстру вже активно здійснюється: «Списки перевіряють просто — телефонують вибірково за зазначеними номерами. До Ради прий­муть тільки тих отаманів, які мають «живі» сотні й полки. Інших — на мороз. Як у Росії: не в реєстрі — іди пісні співай, на гармошці грай, але у війську тобі не місце й у формі ходити не маєш права».
На думку співрозмовника DT.UA, при досягненні відповідних домовленостей на вищому рівні рада отаманів, створена при синодальному відділі УПЦ МП, може трансформуватися в якусь структуру при президентові України. Знову ж таки — за образом і подобою РФ. Тож з «підірваними» у Криму скоро може бути покінчено. Буде добре координована РПЦ структура.
Znuasmall



Лист Звернення-Прохання. Блаженнішому Володимиру Митрополиту Київському і всієї України
www.liveinternet.ru/users/3546223/
    
Дневник
Пятница, 08 Июля 2011 г. 15:59 (ссылка)

Лист  Звернення-Прохання .
Блаженнішому  Володимиру  Митрополиту Київському і всієї України ,
а також   всім архіпастирям і  пастирям  нашої  Української Православної Церкви .
від Православних козаків України


Ваше Блаженство, шановні  архіпастирі і пастирі  нашої  Церкви !
Шановний голова Синодального відділу у справах пастирського окормлення козацтва України Єпископ Іосиф !
В час  перед Ювілейним Собором  нашої  Церкви ,  звртаємось до Вас з проханням почути голос правосланих  українських козаків  !
       Ми  вірні  чада  Української  Православної   Церкви ,  котрі  за  багато років свого життя , не тільки  словами , а  й  реальними  повсякденними  справами  своїми , підтвердили   нашу вірність Церкві Христовій  ,   смиренно,  і  з надією на розуміння  того що нас  тривожить, і  наших  щирих  намірів , просимо    Вас   ,  розглянути  наше  попереднє звернення  і  цей  додаток  до  нього …
Наш Блаженніший Митрополит Володимир весною  цього року на зустрічі  Координаційної ради отаманів православних козачих організацій України , відзначав , що вищими цінностями для козацтва завжди були Церква й Вітчизна ...
Церква  і  Вітчизна  !  Та  хто і як  розуміє  ці поняття ?
  Події  , котрі  сталися  нещодавно  у Феодосії , і те що ім передувало , і те що триває після них і зараз , стали тією краплею , котра змушує  нас публічно висловлювати нашу  позицію і звертатись до  Вас  наших пастирів.
Те що  чинили  у  Криму , і ще прикриваючись  праведними гаслами  , декларуючи свою православність, на нашу думку   не  те  що  не є  взірцем для православних  козаків , а взагалі ганьбить славне ім`я православних  козаків  нашої   держави .
  Як поводилися  наші  брати козаки  в Криму , чому не дослухались  сигналів , котрі давало їм священоначаліє не давши  свого  благословення  на  встановлення  Поклонного Хреста , у непогоджений з владою, у незаконний спосіб ,  нагнітаючи  пристрасті , провокуючи  інших  мешканців Криму на конфлікт ?
  Знали що  незаконно , знали що нема на те благословення , і все одно вперто йшли на протиправні провокаційні дії .  Чому ?  Яка їх реальна мета , що ними рухає , чи своєю волею те вони чинять , чи хто їх підбурює до того ?
   Що  є  для них  наша канонічна Українська Православна Церква  ? Що для них є мир і спокій у нашій спільній державі ,  у нашій Вітчизні ?!
   Звертаємось з надією  бути почутими ,  з надією  отримати підтримку у  нашому щирому прагненні мирного , сталого і ефективного розвитку нашого суспільства ,   суспільно-громадського , культурного і духовного життя , та як тепер кажуть «перезавантажити»   реальний  напрямок розвитку нашого Українського Козацтва , як невід’ємної     його  складової , котрим воно було і є вже   впродовж багатьох  віків існування нашого народу , і надіємось на багато століть ще й буде ..!
    Тому  ми  пропонуємо  перелік  пропозицій щодо консолідації  Козацтва України на засадах православної християнської моралі ,  під покровом Святої Церкви ...
      Аналізуючі в останні події  у АР Крим,  пропонуємо визнати :
поведінку    керівництва  «вк»  і  кримських   козачих  організацій , котрі приймали участь у протиправних діях ,  такою  ,   що не  відповідає  принципам  українського православного  козацтва ,  порушує   законодавчі  норми  нашої   держави ,   ставлять  під  загрозу  мир  і  спокій  не тільки на Кримському півострові, але і в цілому  в країні ,  чим  провокує  міжконфесійне і міжетнічне  напруження,   особливо треба  звернути увагу на той факт, що протиправні  вчинки  втілювалися  у вигляді богоугодної справи ,
простих людей керівництво «вк»,  і  регіональних кримських організацій , використали у  багато в чому саме ними спровокованому    громадянському конфлікті ,   що призвів до кривавої бійки та тілесних ушкоджень  уведених в оману людей  .
       Після цих подій подій стало   очевидно  для  багатьох , про що  раніше казали і писали поодинці, і не дуже гучно   -       «вк»  і  її  керівництво   скопроментували себе остаточно , як  організація , як   «координатори»  об`єднання   Українського  Козацтва ,  і на  нашу  думку , воно не є , і не може претендувати  на  об`єднуючу роль  для нашого  Козацтва  , позаяк використовує становище для розпалювання громадянських конфліктів, пропагує  українофобську , антидержавну  ідеологію, підтримує діячів котрі паплюжать   українську культуру , мову , історію  і традиції нашого волелюбного народу ,  «вк» веде активну  політику  на роз`єднання  українського суспільства за  багатьма ознаками , фактів того ми  можемо  наводити  дуже  багато , і більшість з них  є  відомими широкому загалу ..   І  ось  нарешті вони   дійшли  до того , що  вже  не  слухають  духовенство нашої  , і як вони стверджують і їхньої  також Церкви ,  роблячи такі  протиправні  дії , і ще зухвало підбурюючи інших , вихвалюються тим  на  своїх   інформаційних   ресурсах ,  подаючи  події  ,  у стилі «сводок с фронта» -   прочтіть цей жах :
«..Крупный отряд украинских (!) силовиков захватил и уничтожил казачий (!) поклонный крест в Феодосии »,  далі більше  «війна» за їх ствердженнями є «победоносной» , бо читаємо :
«Казаки своей доблестью и кровью завоевали право на установку креста в Феодосии.»
Ось дещо з того , що написано   на сайті  їх «соратників по бойовим діям» з гучномовною і відповідною назвою «Южный Фронт» , сайт  який  вони  рекламують розмістивши його великий банер :
 "Украинские (!) силовики не смогли разогнать русскую (!) демонстрацию в Симферополе"
"УПЦ МП должно (!) быть возвращено название Русская Православная Церковь - считает лидер православных братств "
 Знаючи діяльність їх «колег по цеху» в  Україні і за  її межами ,  не дивно що в них така войовнича назва, і таке агресивне  наповнення , бо вони дійсно мають досвід реальних  бойових  дій на території  інших  країн ..,   доречі на сайті «вк» , як можно було прочитати підтягуються до них ,  не тільки за стилістикою , а й за змістом , що видно з вище вказаних заголовків статей, якими там продовжують нагнітати пристрасті  ..    
А  якщо переглянути  сайти «патриотического кольца» , звісно не Української держави, головний портал  якого активно рекламують  на багатьох  ресурсах  «вк»  ,   то  можна побачити  величезну  агресію , нетерпимість , ксенофобію , а іноді просто закликають  до  .. ось тут оновлюється інформація постійно :    www.rossija.info/,  наголошуємо  це ідеологія , котру пропагують на багатьох регіональних сайтах «вк»  , і мабуть не тільки на сайтах , бо поспілкувавшись з деякими «вихованцями вк »  , реально  з`являються  підстави  турбуватись про  їх  моральне здоров`я , бо діти не бажають  читати  слова  про любов  до  ближнього , про терпимість і взаємопорозуміння  сказанні навіть  нашим Патріархом Кирилом , видаляючі  посилання  на проповіді Святійшого , відказуючи , що  терпимість  до ближніх , це «не для воина» , чому вже навчили дітей ..?   Від  злоби , яку  пропагують  ті «патріоти імперій»  ,   здорову  досвідчену  людину просто відвертає одразу .., але  чому  і навіщо цьому  намагаються вчити   у «вк»  українських  дітей ?!
  Що  ж  вони реально  роблять в Україні  ,  прикриваючись ім`ям  Церкви ,  для чого  намагаються об`єднати  активних , воєнізовоних людей , якими є козаки ,  яими вони вчать становитись молодь, роблячі постійний акцент саме на війсковий вишкіл, і антиукраїнську ідеологію ..  ?  Які  їхні  реальні  цілі ?!   Питань  дуже  багато , і відповіді на них тривожать багатьох православних  козаків  України , і не тільки  козаків …
    Усвідомлюючи  реальну  небеспеку  для миру і  спокою  у нашій  державі від  діяльності  структури під назвою «верное казачество»  і її  лідера  ,  її  антиукраїнський , антидержавний  курс , котрий суперечить  позиції  нашої  Церкви , законам  і  Конституції  нашої  держави ,  ми  просимо   звернути  увагу , що  вони   не  об`єднали  , і напевно ніколи вже не об`єднають все  наше козацтво ,   як  вони  намагались  то    зробити  , а може насправді всіх і не намагались  об`єднати , що засвідчили своїми діями багато разів , вони ,   використовуючі  офіційну   підтримку    найвищого духовенства   , яка їм наддавалась задля праведної  мети ,   вже  демонстративно  не  дослухаються  його ..  Що ж далі ?!
 А тим часом через ЗМІ , імабуть не тільки  через  них , козаків   на місцях у Криму  , закликають деякі  діячі  «братии вила» протии «пришлой власти» ,  і  кажуть  що  вище керівництво  нашої  Церкви  «залякало  місцевих  священників» , і тому вони «не  поддерживают казаков»  ..
       Ми пропонуємо  щоб   священоначаліє   висловило публічно  офіційну позицію найвищого церковного  керівництва , задля  запобігання  подібним пліткам , і взагалі  запобіганню подібних  подій у майбутньому ,  задля  повернення  наших   кримських  правосланих братів, до   мирного діалогу   і  до  мирного  життя  взагалі …
  А  для того ,  смиренно просимо Ваше Блаженство , нашого   архіпастиря  , і всіх  хто відповідає у нашій  Церкві   за  пастирське  окормлення  українського козацтва ,  почути   голос  своїх  вірних  синів, котрі  прагнучі  миру  і  істинного  служіння   нашій Церкві , і нашій рідній Вітчизні   -  нашій  ненці  Україні ,   щиро  намагаючись  знайти  вихід  з  нинішнього загрозливого для неї становища ,  просимо Вас  відсторонити  організацію "вірне козацтво" і  її  керівництво від головуючої  ролі  в координаційній діяльності щодо    об'єднання козацтва України , як таких  що не просто  явно  не справились , а пішли на не припустимі  порушення  принципів   і норм  православної моралі , пішли на протиправні дії , що спричинили кровопролиття , і продовжують  свою діяльність , котра несе загрозу громадянському миру і спокою  у  нашій  країні , загрожує єдності українського  народу , єдності нашої  Святої Церкви .
      Звертаємось і  до шанованого нами  єпископа  Іосифа , котрого було призначено опікуватись цими питаннями , якщо голова Синодального відділу у справах пастирського окормлення козацтва України , не  знає  всього  того про що йде мова ,  виникає питання  чому , а якщо знає , то виникає інше питання , чому допускає , як протидіє , чому  досі  люди котрі ведуть таку небезпечну  для держави і українського народу діяльність, знаходяться з ним у найвищому керівництві Координаційною радою , чи інформує він про реальний стан справ вище керівництво нашої Церкви , якщо ні , просимо запитати  чому ,  якщо  все  вище  написане  для нього є новиною , то просимо розглянути  доцільність його перебування  на  цій  посаді ,  ми  щиро впевнені  ,  що нашого  Блаженнішого Митрополита Володимира не інформують у повній мірі , щодо реальної діяльності «вк» , щодо тих жахливих наслідків до яких вона вже привела , і наразі продовжує  вести .
   Ми  прагнемо миру , а не  шукаємо ворогів серед наших  співвітчизників , та і взагалі серед людей, на відміну від   ідеологів  «вк» .  Ми  молимось за наших братів з цієї організації , молимось , любимо , намагаємось зрозуміти , пробачити , але  спостерігаючи  за ними , за тим, до чого вони вже довели козацький рух в Україні, особливо після кримських подій , розуміємо  -   мовчати  більше вже не можна !
      Дбаючи про  збереження  нашої єдності , про успішний розвиток Козацької Справи, смиренно благаємо  Вас ,  Ваше  Блаженство   ,  і наших  архіпастирів , мудрої поради  і благословення  ,  на  повне  оновлення  керівництва  Координаційної ради голів православних козацьких організацій України  , або  створення   нової  організації , котра разом  з  відповідними   структурами  нашої  Церкви, разом  опікувалася б інтересами українського козацтва ,  сприяла  б ствердженню у нашому  суспільстві  істинних  християнських  цінностей , займалась вихованням  молоді у істинному православному  українському патріотичному -   козацькому дусі ,   та  діяло б на благо всього  нашого багатоконфесійного і полі етнічного суспільства в цілому,   реально , а не показово ,  узгоджуючи свої вчинки та політику з священоначалієм  нашої Української  Православної  Церкви   , діючи  за  заповідями  Господніми , на добро людям ,  Йому во Славу !
  Дуже надіємось , що цей  лист потрапить на очі і Блаженнішому , і єпископу Іосифу , а також іншим людям  , від котрих  залежить  чи  стане  українське козацтво об`єднаним , чи буде воно українським , чи  буде воно  служити   Православ`ю ,  і своїй  -  нашій   Вітчизні , багато в чому від цього взагалі  залежить   єдність всієї нашої Церкви …
Надіємось  на  допомогу Господа нам у тому .
  Смирено, з  терпінням  і надією на  Ваше , наші  Духовні Отці ,  розуміння і благословення , православні  українські козаки …
Це звернення-прохання  є  відкритим для приєднання ,  для  всіх  здорових сил країни , котрим не байдужа  доля  нашого козацтва , нашої держави , нашої   Церкви ...


1.   08 07 2011  Повністю  підтримую  вище написане ,  і закликаю  приєднуватись  всіх  тих , хто дійсно переймається тим що відбувається з нашим  козацтвом , і бажає йому і нашій країні  кращої долі .
Голова громадської організації Царичанський Окремий Козачий Полк імені Івана Сірка  kozak-1654.ucoz.ru/                                      
Олег Плескановський

2.Голова міської громадскої організації Дніпровський Окремий Козацький Округ імені Івана Сірка                         
Леонід Джурило

3.Отаман Протовчанської паланки Славного Війська Запорозького Низового                                                                 
Анатолій Ламза

4.Отаман Петриківської Січі імені Петра Калнишевського                                                                                                        
Григорій Купренко
doksa-cr.livejournal.com/115283.html
СВІЙ ПІДПИС ДО ЦЬОГО ЗВЕРНЕННЯ ВИ МОЖЕТЕ ПОСТАВИТИ У КОМЕНТАРЯХ ДО ПУБЛІКАЦІЇ.
ПІСЛЯ ЦЬОГО ЙОГО БУДЕ ПЕРЕНЕСЕНО ДО ДАНОГО ДОКУМЕНТУ

    

КАЗАЧЬИ ЗАПОВЕДИ
kozak-1654.ucoz.ru/index/0-4
russiancossacks.ru

Казачество - братство людей, объединённых особым состоянием духа, нравственности и морали.
Казаки - народ, имеющий свою культуру, историю и память. Славное прошлое в Казачестве - общее всегда было выше личного. Казаки всегда служили родной земле - Святой Руси, своему Народу и своему Государству.
Казаки! Мы - потомки и наследники первопроходцев, сотворивших Русь.

Превыше всего в Казачестве всегда была КАЗАЧЬЯ ВОЛЯ и НАРОДОПРАВИЕ.

1. ЧЕСТЬ И ДОБРОЕ ИМЯ ДЛЯ КАЗАКА ДОРОЖЕ ЖИЗНИ
Береги честь смолоду. Достоинство сохраняй в любой обстановке. Имей волю признать свою неправоту. Если надо, побори сам себя. Не завидуй другим и не держи зла в сердце своём. Не будь гордецом; и в мыслях не допуская, что ты выше других казаков. Никого не поучай свысока, посмотри сначала на себя. Будь доброжелателен, но не льстив. Имей широкую душу. Удары судьбы встречай стойко. Совершив позорный поступок, имей силу воли сам принять крайнее решение.

2. КАЗАКИ ВСЕ РАВНЫ В СВОИХ ПРАВАХ. ПОМНИ: "НЕТ НИ КНЯЗЯ, НИ РАБА, НО ВСЕ РАБЫ БОЖИЕ".
Казаки равны как в правах, так и в ответственности в за содеянное, независимо от общественного положения, образования и прошлых заслуг. Решение, принятое на Сборе - закон для всех. Совершеннолетнего казака никто не может лишить слова, кроме командира с строю. Любой казак может быть избран на любую должность. Для сохранения единства Казак не должен состоять в политических партиях.

3. ПО ТЕБЕ СУДЯТ ОБО ВСЁМ КАЗАЧЕСТВЕ И НАРОДЕ ТВОЁМ.
Не совершай дурных поступков и удерживай от них других. Будь честен и правдив, не бойся пострадать за правду.
Пусть не прельщают тебя ни корысть, ни стяжательство, ни бесчестные доходы, ни сиюминутная слава. Не поддавайся губительным страстям. Не увлекайся, спиртным, табаком, также не на пользу ни тебе, ни окружающим. Избегай сквернословия. Знай: мат еще в XIII веке придумали враги русского народа для оскорбления наших Матерей и Веры.
Будь примером в жизни своей и защити обиженного, помоги страждущему, накорми голодного, не дай упасть слабому духом и телом.

4. СЛУЖИ ВЕРНО СВОЕМУ НАРОДУ, А НЕ ВОЖДЯМ
Казачество в своём главном предназначении видит в служении народу и Руси ради их благоденствия, а не для собственной корысти и славы. Казак за это готов пролить кровь свою, но "не сотвори себе кумира и подобия его!".

5. ДЕРЖИ СЛОВО. СЛОВО КАЗАКА ДОРОГО
Казак! Помни, что каждое твоё слово - это слово твоего народа, слово Казачества. Выпустишь слово - не поймаешь. Говори, да не приговаривайся, ибо спроста сказанное не спроста слушано. Стойкость чести в слове.

6. ЧТИ СТАРШИХ, УВАЖАЙ СТАРОСТЬ
Помни! Без одобрения стариков ни одно важное решение Атамана не может быть исполнено. Власть же стариков - не от силы, а от авторитета и мудрости. Прислушивайся к слову бывалых и избежишь многих ошибок. Каждого старика почитай Отцом своим, а престарелую казачку - Матерью.

7. ДЕРЖИСЬ ВЕРЫ ПРЕДКОВ, ПОСТУПАЙ ПО ОБЫЧАЯМ СВОЕГО НАРОДА
Если сомнение коснулось твоей души, и ты не знаешь, как поступить, - поступай по обычаю своего народа и Вере предков. Помни! Казачий обычай всегда скреплял семью, общину и всё Казачество.

8. ПОГИБАЙ, А ТОВАРИЩА ВЫРУЧАЙ
Так было всегда у казаков. Взаимная выручка - основа казачьего братства. Как ты посмотришь в глаза матери товарища, которого мог спасти, и не спас?

9. БУДЬ ТРУДОЛЮБИВ. НЕ БЕЗДЕЙСТВУЙ
Каждый казак должен стремиться к тому, чтобы он и его семья жили в достатке, но не протягивай руку криком "Дай!". Живи своим трудом. Презирай праздность. Любое дело должно "гореть" в твоих руках.

10. БЕРЕГИ СЕМЬЮ СВОЮ. СЛУЖИ ЕЙ ПРИМЕРОМ
Семья - святыня брака. Никто не имеет права вмешиваться в жизнь семьи без её просьбы. Семья - основа казачьего общества. Глава семьи - отец, с него спрос за всё.
Отец! Добейся в семье авторитета и взаимопонимания. Воспитай детей своих честными, смелыми, добрыми, отзывчивыми, бескомпромиссными в борьбе со злом, преданным Отчизне. Воспитай их казаками. Дай детям достойное образование.

* Утверждай свой народ на высших национальных началах, сверяясь с законами природы и ни на шаг от них не отходя.
* Не принимай от других народов ни религий, ни государственного устройства, ни царей чужих.
* Отвергай чуждые учения, вредящие Державе твоей, Богу твоему, народу твоему.
* Гнись да не ломайся. Ты - Казак. Ты - род избранный, народ святой, призванный нести свет спасительный вероучения.
* Повелеваю тебе: будь твёрд и мужественен, не страшись и не ужасайся, ибо с тобой Господь Бог везде.
* "Не лги!", "Не воруй!", "Не блуди!", "Не скупись!", "Не завидуй!", "Не злобься!", "Не гордись!" - так жизнь строй.
* Я дарую тебе и твоему потомству страну нашу на вечные времена. Крепи её, обогащайся и изгоняй пришельцев.
* Будь хозяином в своей земле, и Я буду с тобой, благословляя тебя, и твоему потомству позавидуют все народы.
* Берегись коварства чужеземцев, кои приходят в твою землю гостями, но суть волки хищные, с целью покорить её, опрокинуть алтари Веры, пожрать народ и сделать рабами. Помни - без корысти, друзей у нас нет!
* Бог любит казаков - воинов Света своих, народ твой одарён и трудолюбив, превосходит многие народы. Русь - Душа Мира.
* В душе твоей Бог. Свет разума да осенит тебя навеки!
* Кто обидит тебя, тот ударит твоего Бога.
* Нечестивые души врагов твоих заразны и опасны, они, суть, бешеные псы. Храни от них народ свой.
* Хоть у врага тело как у тебя, но он коряв и смешон и в плоти его грязь похоти и нет места Духу Святому. Открестись от тела врага как от тленного мертвеца.
* Ты подобие Божие и не предавайся грехам гнусным и отвратным, коим предаётся враг. Как зеницу ока береги чистоту свою от него, как от злых демонов.
* Казак, нашедший злато, оброненное врагом, обязан обратить его на пользу Богу и Державе.
* Врага без нужды не убивай, но и не спасай его от смерти, коль идёт сам на меч твой. Это твоё святое право.
* Еретиков, поднявших вой на веру Православную и Царствие Русинкое - не слушай, но если они придут на земли твои проповедовать ученья свои - гони мечом и топи в реке. Карай сурово зло, насилие, обман, похоть грязную, пьянство.
* Нечестивые души - от нечистого духа, надо звать их падалью и брезговать смрадом их; не касаться их и не знать их, не есть пищу их и не покупать товаров их, не слушать речей их и не читать книг их, не пускать в дом свой и Державу. Не бояться их и не внимать, как бреху псов зловонных и мерзких. Ты - Казак! И коль народ твой исполнит эти заветы, будет обезоружен враг.
* Возвеличь на земле твоей все самое сильное, ловкое, смелое, вели-кое, доброе, прекрасное.
* Храни веру свою, твори молитву неустанно, крестом осеняйся…
* Святая Троица даст тебе победу над супостатом, ежели вражья нога ступит на землю твою, но и сам бди, трудись и не предайся беспечности.
* Не заключай с дьяволом союза - полонен будешь, и не твори ему добра: он добра не приемлет, только пуще звереет, почитая сие за слабость твою, ибо сам добра не делает. И не должен ты перед ним клонить голову, унижаться и оправдываться. Ты - Казак! И не должен женить сыновей на их дочерях и выдавать своих дочерей за их сыновей. Блюди чистоту духа и плоти своей. Ты превзойдёшь все народы, живущие за пределами Державы Непобедимой, а народы иные внутри ее станут уважать твой ум, силу, справедливость и доброту, и ты обретешь братьев по духу и делам благим. Не мешай им служить богам своим, но не дозволяй хулить твою веру и притеснять народ твой.
* С чужеземцев можешь брать дань с лихвой, торжище веди умело и прибыльно во благо народа своего. Своих же соплеменников-казаков не обижай и не обманывай - они плоть и кровь твоя, крепь земли твоей.
* Казаки не должны есть падали заморской и предаваться пьянству на потеху врагам своим. Хлеб наш слаще и сытнее всех.
* Те народы Державы, кои помутятся умом, приняв добро твое и щедрость за слабость или направляемые врагом, и не захотят стать братом тебе - отпусти с миром, но более не помогай народу этому. Пусть изопьют чашу Иуды; они придут с поклоном обратно через время, отпрянув глупых вождей своих, уведших на погибель от нас.
* Царь грядущей твоей Державы - Русич. Помазанник божий на земле. Вожди братских народов, присягнувших ему - его апостолы. Все вместе - Мир и Сила.
* Не бойся иных народов в единой Державе, они срослись с твоим народом кровными узами и скоро в ум войдут. Их расцвет в силе расцвета твоего народа. Но не дозволяй им жить за счет твоего народа. Каждый ест свой хлеб.
* Ты построишь города дивные и дома чудные, наполнишь их добром - и плодись в крепкой семье, возделывай землю свою, ешь досыта, но не забывай о народе своем. И помни, что дьявол завистлив и пошлет слуг своих отнять все у тебя. Сделай оружие лучше всех, держи войско сильнее всех, учи с младых лет детей любить Родину и беречь ее навеки.
* Когда будешь сильным и мудрым, цари чужие ослабнут перед тобой и побоятся поднять меч на Державу.
* Я дам тебе все сокровища земли Русской, и ты станешь богат и не будешь брать взаймы. Но не даруй бездумно плодов твоих чужакам, думай о детях своих, внуках и правнуках.
Материал взят с сайта Всевеликого Войска Донского.
С редакцией атамана, Царичанского Отдельного Казачьего Полка имени "Ивана Сирка"
Плескановского О.П.

kozak-1654.ucoz.ru/index/0-7

"Табель о рангах"
 
Мы слишком легко поддаёмся чуждым веяниям и поэтому русский политический слой зачастую, в погоне за новизной и прогрессивностью, отторгает опробованные формы государственного устройства, пусть и с долей заимствования. Петровский «Табель о рангах» создал не русскую бюрократию, на манер европейской, а творчески переосмыслил западный образец и упорядочил уже существующие, а не выдуманные реалии того времени. Однако, с этим «устаревшим» багажом Петра, в период последнего царствования Россия вышла на первое место в мире по темпам промышленного роста, что никак не вяжется с образом отсталости, который с дьявольским упорством проповедуют враги Росси.
Ещё один миф - закрытость и недосягаемость дворянского слоя. "Табель о рангах" открывал путь во дворянство всем талантливым людям из народа. Стремясь приблизить верных людей к трону, монарх посредством "табеля  о рангах", давал наследственное дворянство каждому дослужившемуся до генерал-майора и действительного статского советника, а личное дворянство имели все дослужившиеся до звания штабс-капитана, лейтенанта во флоте и титулярного советника на гражданской службе.  Вот уж подлинно - "народная монархия"!
+ + +
24 января 1722 г. Пётр I утвердил "Табель о рангах всех чинов воинских, статских и придворных...", которая стала действенным инструментом осуществления административной реформы в России. Отныне каждый человек, поступавший на государственную службу, должен был пройти все её ступеньки, начиная с выслуги низшего классного чина. Это обезпечивало как замещение всех должностей, так и постепенное получение чиновниками необходимого опыта.
Основу чиновничества в те годы, естественно, составляли дворяне, в большинстве своём владевшие имениями и неплохо обезпеченные в материальном отношении. Поэтому жалованье чиновникам платили невысокое, полагая, что зависимость государственного служащего от получаемого им жалованья не позволяет ему высказывать независимые суждения и действовать достаточно свободно.
В Табеле о рангах все чины воинской, гражданской и придворной службы подразделялись на 14 классов, каждый из которых должен был соответствовать определённой должности. На практике, однако, допускались отклонения от этого правила: по различным причинам чиновник мог иметь чин более высокого или более низкого класса, чем это полагалось бы по должности.
Было установлено старшинство военной службы над гражданской и придворной, то есть среди чинов одного класса старшим считался военный.
Примечательно, что в Табель о рангах были включены кавалеры ордена святого Андрея Первозванного, что соответствовало европейской практике, но было исключением из русских традиций. Они были отнесены к III классу, где значились генерал-лейтенанты и тайные советники.
Для лиц недворянского звания выслуга чина позволяла получить и дворянство. При Петре I потомственное дворянство на военной службе давал уже чин XIV класса, на гражданской службе – чин VIII класса, а чины XIV – VII классов давали только личное дворянство.
Однако постепенно нарастал приток на государственную службу недворян и, соответственно, повышался класс чина, дававшего дворянство. С 9 декабря 1856 г. на военной службе право на потомственное дворянство стал давать чин VI класса, а на личное дворянство – XIV класса, на гражданской службе право на потомственное дворянство приобреталось по достижении чина IV класса, личное дворянство приносили чины V – IX классов, а личное почётное гражданство – чины X – XIV классов. Эти правила сохранились до 1917 г.
Своя система чинов (санов), соответствовавшая Табели о рангах, существовала и у духовенства. Пять высших классов предназначались для чёрного (монашествующего) духовенства, а пять более низких – для белого духовенства.
Ниже приводятся таблицы, в которых Табель о рангах представлена в том виде, в котором была в начале и конце своего существования, а также духовные саны.
В.М. Авцинов ("Имперский курьер")
 
Чины (саны) духовенства
Принадлежность к виду духовенства    Класс по
Табели о рангах    Чин (сан)    Титулование
Чёрное    I    Митрополит    Ваше высокопреосвященство, владыко
Чёрное    II    Архиепископ    Ваше высокопреосвященство, владыко
Чёрное    III    Епископ    Ваше преосвященство, владыко
Чёрное    IV    Архимандрит    Ваше высокопреподобие
Чёрное    V    Игумен    Ваше высокопреподобие
Белое    V    Протопресвитер    Ваше высокоблагословение
Белое    VI    Протоиерей    Ваше высокоблагословение
Белое    VII    Священник
(иерей)    Ваше благословение, Ваше священство
Белое    VIII    Протодиакон    Ваше Высокоблаговестие
Белое    IX    Диакон    Ваше благовестие
 
Табель о рангах по состоянию на 1917 г.
Клас-
сы    Армейская пехота, артиллерия, инженерные войска    Армейская кавалерия    Казачьи войска    Военно-
морской флот    Граждан-ские чины    Придвор-ные чины    Титуло-вание
I    Генерал-фельдмаршал    ---    ---    Генерал-адмирал    Канцлер, действи-тельный тайный советник I класса    ---    Ваше высоко-превос-ходитель-ство
II    Генерал от инфантерии, генерал от артиллерии, инженер-генерал    Генерал от кавалерии    ---    Адмирал    Действи-тельный тайный советник    Обер-камергер, обер-гоф-маршал, обер-гоф-мейстер, обер-шенк, обер-штал-мейстер, обер-егер-мейстер, обер-фор-шнейдер    Ваше высоко-превос-ходитель-ство
III    Генерал-лейтенант    Генерал-лейтенант    ---    Вице-адмирал    Тайный советник    Гоф-мейстер, гоф-маршал, штал-мейстер, егер-мейстер, обер-церемоний-мейстер    Ваше превос-ходитель-ство
IV    Генерал-майор    Генерал-майор    ---    Контр-адмирал    Действи-тельный статский советник    Камергер    Ваше превос-ходитель-ство
V    ---    ---    ---    ---    Статский советник    Камер-юнкер, церемоний-мейстер    Ваше высоко-родие
VI    Полковник    Полковник    Полковник    Капитан 1-го ранга    Коллежский советник    ---    Ваше высоко-благо-родие
VII    Подполковник    Подполковник    Войсковой старшина    Капитан 2-го ранга    Надворный советник    ---    Ваше высоко-благо-родие
VIII    Капитан    Ротмистр    Есаул    Старший лейтенант    Коллежский асессор    ---    Ваше высоко-благо-родие
IX    Штабс-капитан    Штабс-ротмистр    Подъесаул    Лейтенант    Титулярный советник    ---    Ваше благо-родие
X    Поручик    Поручик    Сотник    Мичман    Коллежский секретарь    ---    Ваше благо-родие
XI    ---    ---    ---    ---    Корабельный секретарь (с конца XVIII века перестал применяться)    ---    Ваше благо-родие
XII    Подпоручик    Корнет    Хорунжий    ---    Губернский секретарь    ---    Ваше благо-родие
XIII    Прапорщик (в военное время, в мирное время — в запасе)    ---    ---    ---    Провинциаль-ный секретарь (с конца XVIII века перестал применяться)    ---    Ваше благо-родие
XIV    ---    ---    ---    ---    Коллежский регистратор    ---    Ваше благо-родие





russiancossacks.ru