"Молоді композитори світу"

“Young composers of the world”

Міжнародний проект розвитку культури та підтримки молодих композиторів з усього світу

Проект "Молоді композитори світу" - це творча співдружність і спілкування молодих композиторів, виконавців  з різних міст України, близького та далекого зарубіжжя. Метою  нашого проекту  - є  популяризація сучасної оригінальної музики молодих композиторів і не тільки.  Він  є дуже  цікавим перспективним і корисним, як для композиторів, так і для виконавців.  

Проект "Молоді композитори світу" виріс з проекту «Молоді композитори України», який був створений у Львові 2007 року, де відбулась перша спроба народження цього композиторсько-виконавського проекту. Першим, хто підтримав цей проект був корифей української сучасної  музики - видатний композитор, Народний артист України, Лауреат Національної премії ім. Т. Шевченка, Голова Національної Спілки Композиторів України, завідуючий кафедри композиції та інструментовки  НМАУ  ім. П. Чайковського, академік - Євген Станкович. Тодішніми авторами проекту були доцент ЛНМА ім. М. Лисенка - доцент кафедри камерного  ансамблю і квартету - Халіса Гумецька і студентка тоді ще  четвертого курсу теоретико-композиторського факультету, композитор  - Анна Школьнікова. Вже з листопада 2007 року активно як Автор проекту "Молоді Композитори України"  приєднався і  Народний артист України,  керівник Камерного оркестру  "Академія" завідуючий кафедри камерного ансамблю і квартету,  професор - Артур Микитка. Завдяки його зусиллям, проект підтримав і Ректор ЛНМА ім. Лисенка,  Член-Кореспондент Академії  Мистецтв України, Народний артист України, професор - Ігор Пилатюк.

Сім концертів, які відбулися в рамках цього проекту, охопили творчість молодих авторів майже із третини  найбільших міст України (Львів, Київ, Харків, Одеса, Кривий Ріг, Мукачево) , а також із Росії (Москва), Італії (Генуя). Більшість кафедр Львівської консерваторії, які  постійно запрошуються до співпраці із проектом, активно   займаються підготовкою студентів до виступів на концертах, а саме:  першими  розпочали співпрацю із композиторами    -   кафедра камерного ансамблю і квартету (Творчі  Керівники -  н.а.України, зав. кафедри - проф. А.Микитка, Ю. Соколовський, доц. Т. Слюсар, Т. Менцинський, Н. Дика), наступними до співпраці приєдналися Кафедра  сольного і академічного співу (н.а. України, зав.каф., проф. В.Ігнатенко, н.а. України, проф. Л. Божко, проф. М. Логойда, доц. М. Жишкович) ,  кафедра народних інструментів (доц - Вікторія Сидоренко),  кафедра концертмейстерства (проф. Л. Ніколаєва,  проф. М. Макара), кафедра загального і спеціалізованого фортепіано (засл. діяч Мистетцв України, зав. каф. проф. М. Герега, доц. Р. Ваврик, Н. Дика, ст. викл. Д. Личковська, З. Жмуркевич, Т. Гавриляк). Було підготовлено ряд цікавих і оригінальних творів не тільки молодих композиторів (Творчі керівники: проф. А. Микитка, Ю. Соколовський, доц. Т. Слюсар, Т. Менцинський, М. Жишкович та інш), але й відомих митців: М. Скорика (Творчий керівник - доц. каф. нар.інструментів ЛНМА ім. Лисенка - В. Сидоренко), М. Ластовецького ( Творчий керівник - доценти  вокальної кафедри - М. Жишкович, і  доц. каф. Камерного ансамблю і квартету - Н.Дика), Г. Ляшенка (доц. Н. Дика), Е. Кобулея ( іиконавці - блискучі музиканти: доцент --  ЛНМА ім. М. Лисенка - Г. Жук, Г. Асталош, М.Лаба,)  композитора - Л. Думи та інших.

Щиро вітаю всіх музикантів з відкриттям нового сезону нашого проекту «Молоді композитори світу».
Захоплююся творами молодих митців і виконавців та хочу побажати великих досягнень в їхній кар’єрі .
Міжнародний проект «Молоді композитори світу» є дуже актуальним та потрібним для нас молодих, адже кожному композитору дуже важливо, щоб його твори почули люди, щоб була можливість показати свої досягнення та побачити кращі твори своїх колег по мистецтву зі всього світу. І наш проект у цьому є найкращим місцем.
Хочу подякувати своїм колегам-співавторам проекту, творчим керівникам, адміністраціям навчальних закладів, Народному артисту України Євгену Федоровичу Станковичу, академіку, лауреату Національної премії ім.Т.Г.Шевченка, видатному українському композитору, завідуючому кафедри композиції Національної музичної академії України, почесному голові Національної спілки композиторів України, який першим підтримав цей композиторсько-виконавський проект. Велика подяка Народному артисту України, члену-кореспонденту Академії мистецтв України, професору, ректору Львівської  національної музичної академії імені М.В.Лисенка Ігорю Михайловичу Пилатюку, Львівському каиерному оркестру "Академія", який очолює Народний артист України, професор, завідувач кафедрою Камерного ансамблю і Квартету ЛНМА ім. М. Лисенка Артур Микитка. Я дякую за підтримку Львівській обласній раді, Народному депутату України Петру Писарчуку, Громадській організації «Разом» на чолі з Володимиром Маліновським та сподіваюся, що наша співпраця допоможе цьому проектові і надалі жити і розвиватися!

З повагою,

Анна Школьнікова, композитор, музикознавець, лауреат всеукраїнських та міжнародних конкурсів, керівник проекту

 

У концертах в рамках проекту прозвучать твори Д.Кольцова (Росія), М.Сімакова (Україна), І.Мінакової (Росія), П.Назайкінської (США), М.Амато (Романової) (Італія), А.Школьнікової (Україна), а також. М. Скорика, М. Ластовецького, І. Кушплєра, А. Микитки

Твори, що прозвучать у концертах проекту:

Д.Кольцов "Пора мой друг"
 А.Школьнікова "Presto"
 М.Сімаков "Allegro scherzando"
 А.Школьнікова "Spirit of the East"
 М.Романова "Прелюдия Дождя"
 П.Назайкінская "Konzert for A"
 П.Назайкінская "The Ophelia's Song"
 І.Мінакова "Intro"
 П.Назайкінская "The Image"
 М.Романова "Зеркальное озеро вечности"

Анна Школьнікова - композитор, автор та керівник проекту

Молодий український композитор, піаністка, музикознавець. Автор понад 50 творів різних жанрів. Народилась у м. Москва (Росія), З трьох років розпочинає свої перші уроки музики у видатного педагога Л. Голємбо. Вступає одразу ж після першого туру у Львівську музичну десятирічку ім. С. Крушельницької на фортепіанне відділення. 2000 році вступає у Львівську консерваторію на теоретико-композиторський факультет. В 2004 році закінчила Львівську державну музичну академію, як музикознавець, отримала степінь магістра. В 2004 році вступає на композиторське відділення цього ж вузу. В 2006-2007 році за рекомендацією кафедри Композиції ЛНМА ім. М. Лисенка вона стажувалася у НМАУ ім. П. Чайковського і проходила курс інструментовки у академіка, проф. завідуючого кафедри композиції та оркестровки НМАУ ім. П. Чайковського – нар. арт. України, академіка - Є. Станковича. В 2008 році А. Школьнікова закінчує консерваторію із дипломним твором (Концерт для фортепіано з концертом). Анна Школьнікова – Володар іменних стипендій: зокрема: 2000-2004 році .іменна стипендія доктора О. Шварца (Німеччина- Мюнхен) та міжнародної організації «БНЕЙ-БРИТ ЛЕОПОЛІС» ім. Е. ДОМБЕРГЕРА (Україна-Львів), 2000-2003 Міжнародної організації «Яд-Ле-Яд» (Україна-Ізраїль) за активну концертну композиторську та виконавську діяльність. А. Школьнікова є Лауреатом та дипломантом таких фестивалей і конкурсів:«Фестивалей національних культур» м. Львова – 2002- 2003 - 2004, « Мистецький конкурс- диплом, Переможець і Володар Головного призу на Першому Міжнародному фестивалі«Золота Троянда» ім. І. Вимера, (Україна-Австрія) за кращий власний твір із використанням національного фольклору. 2004 - Учасник Міжнародних фестивалів, як композитор «Віртуози», і «Музика Тисячоліття»
В 2005-2006 році була запрошена Орг. комітетом фестивалю «Золота Троянда» в журі на посаду відповідального секретаря. В 2007-2008 є Переможцем відбіркових турів у номінації «КОМПОЗИЦІЯ» для права участі у культурних заходах на Міжнародному конгресі « DER UDEN CENTRALRAT IN DEUTSCHLAND" - м. Берлін (Німеччина).
2006-2008 Анна Школьнікова дала ряд авторських концертів, В Україні (Львів,Ужгород, Дрогобич (в рамках фестивалю української музики «Струни Душі нашої) і в Німеччині (Вюрцбург, Мюнхен, Бамберг, Швайнфурт, Аугсбург тощо).
2009 – ХІ Міжнародний Форум Музики Молодих – (Київ-Україна), Міжнародний фестиваль «Міст-Дружби Україна-Росія» - 2009 (Москва – Росія).
В липні 2009 році – запрошена дирекцією та колективом до співпраці як композитор і музичний керівник із театром «HOFFNUNG» (Німеччина). Викладає дітям різного віку – композицію, інструментовку, фортепіано.
Твори А. Школьнікової звучали у збірних концертах в Німеччині, Польщі, США, Україні (Київ, Харків, Львів, Ужгород, Мукачево, Дрогобич). Вона є учасником майстер-класів (Ювальда Шекіда (Ізраїль) та ансамблю «РЕШЕРШ» (Фрайбург) тощо. Її твори виконувались такими відомими колективами та музикантами, а саме: Заслуженою Хоровою капелою «Трембітою», Київським струнним квартетом POST SCRIPTUM», Струнним квартетом Московської державної Консерваторії, Лауреатами міжнародних конкурсів, солістами філармонії тощо. Анна Школьнікова є організатором численних мистецьких акцій. У її творчому доробку: камерно-інструментальні, вокальні, хорові, симфонічні, музика до театральних вистав. Зараз композитор плідно працює над двома масштабними творами – Концерт для скрипки і симфонічного оркестру, та концертом для дуету гітар і струнного камерного оркестру.

Артур Микитка - Народний артист України, професор, завідуючий кафедрою камерного ансамблю і квартету ЛНМА ім. М.Лисенка, автор проекту

Закінчив Львівське музичне училище по класу скрипки (О. Єгорова) та Львівську консерваторію (Д. Легкера та Б. Каськіва). Всю свою виконавську діяльність пов'язав із Львівським камерним оркестром і на сьогоднішній день є керівником оркестру «Академія». А. Микитка велику увагу приділяє популяризації сучасної української музики. А.Микитка із камерним оркестром «Академія» виступали на різних престижних фестивалях в Україні та за її межами. За останні роки оркестром було здійснено понад 300 виступів.

В 1993 році роботу камерного оркестру «Академія» та його керівників проф.. А. Микитку та М. Скорика було відзначено золотою медаллю на Першому міжнародному конкурсі камерних оркестрів ( м. Хмельницький). А. Микитці належить підготовка, редагування та участь у прем'єрних виконаннях творів М. Скорика, І. Карабиця, І. Щербакова, О. Криволап тощо. Здійснено понад 60 фондових записів на Республіканському радіо, видано 4 аудіоальбоми та 10 компакт дисків, серед них 5 CD з творами львівських композиторів. А. Микитка плідно займається педагогічною діяльністю викладаючи клас квартету і камерний ансамбль в аспірантів і У плідній роботі зі студентами , в інтерпретаціях різноманітних творів А. Микитки закладений величезний досвід творчого спілкування з видатними українськими та зарубіжними музикантами та яскравою творчою молоддю.

Плідна діяльність талановитого музиканта, педагога, організатора та пропагандиста камерного музикування в Україні привертає увагу слухачів і критиків. Він має величезний досвід роботи зі студентами. Просвітницька, виконавська діяльність проф. А. Микитки відзначена дипломом «Львівська слава» та премією С. Людкевича.

А. Микитка є автором монографії «Львівський камерний оркестр 1959-2000», навчального посібника «Струнно-смичкові ансамблі», навчальних програм з камерного оркестру, струнного квартету ВМНЗ, публікацій в зарубіжних наукових виданнях, власних композицій тощо. А. Микитка випустив численну кількість учнів які є Лауреатами Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів. Як автор і Творчий Керівник проекту «Молоді Композитори України», А. Микитка, активно сприяє і допомагає у реалізації всіх концертів які проводяться на цій мистецькій акції.

Диригент, композитор - Марія Амато (Романова)

Для диригування оркестром "Академія" в м.Дрогобичі та в м.Львові приїжджає з Італії Марія Амато (Романова).

Диригентська практика:
1) хорове диригування:
-Хор дитячої музичної школи N 97, м.Москва;
-Фольклорний колектив учнів музичного училища ім. Гнєсіних, м.Москва;
-Оперний хор «Coro lirico sestrese», Генуя, Італія;
-Хор вокалістів консерваторії Дж. Верді Мілан, Італія.
Майстерклас: У 2010 році Марія брала участь у майстеркласі з хорового
диригування, організованому консерваторією Дж. Верді в Мілані під керівництвом маестро Цезаря Алехандро Карілло (Центральний Університет Каракаса, Венесуела).
2) симфонічне диригування:
-Сучасна музика для камерних складів, таких як квартет туб, струнний квартет і народний голос, тріо (Арфа, віолончель, фортепіано);
-Ансамбль «Студія Нової Музики» при Московській Консерваторії ім. П.І.Чайковського)
-Оркестр мандолін «Circolo mandolinistico Genovese» Генуя, Італія;
-Оркестр консерваторії Дж.Верді в Турині;
-Оркестр «I Pomeriggi musicali» Мілан, Італія;
-Філармонічний оркестр р. П'яченца.
3) Оперно-симфонічне диригування:
-участь у постановці опери «Trovatore» Дж. Верді при консерваторії Дж.Верді в Мілані.

Народилася Марія в м.Москва 12 грудня 1980 року.
Освіта:
-У 1995 році закінчила музичну школу ім. С.В. Рахманінова за спеціальністю «фортепіано», де також займалася по класу композиції у засл. деят. мистецтв А. П. Курченко і по класу домри.
-У 2000 р. закінчила музичне училище ім. Гнєсіних по спеціальності «Теорія музики», де також займалася композицією у проф. Ю. В.Воронцова.
-У 2006 році закінчила Московську консерваторію ім. П.І. Чайковського по спеціальністі «композиція» у класі проф. А. Чайковського, де також займалася інструментознавство в класі проф. Ю. Буцко і симфонічним диригуванням у класі проф. І. Штегман.
-На даний момент навчається в Міжнародній Академії Музики в Мілані по спеціальності «симфонічне диригування» в класі проф. Р. Рівольта.
Стажування:
У 2004 виграла стипендію Міністерства культури Італії і проходила стажування за спеціальністю «композиція» в консерваторії Н. Паганіні в Генуї.

Дмитро Кольцов - композитор

Дмитро Кольцов, молодий талановитий композитор, один з кращих випускників РАМ імені Гнесіних, трагічно загинув у квітні 2010 року у віці 26 років.
Він народився в 1984 році в Москві. У 2000 році поступив в Державне музичне училище (нині Коледж) імені Гнесіних; після його закінчення влітку 2004 року - в Російську Академію музики імені Гнєсіних, в клас композиції Андрія Івановича Головіна. З відзнакою закінчивши Академію в 2009 році, Дмитро продовжив навчання в аспірантурі, де, поряд із твором музики, захоплено займався науковою роботою - писав дисертацію про творчість Бориса Чайковського, музику якого любив і глибоко цінував.
Уже в студентські роки Дмитро виявив в собі дар викладача і паралельно з навчанням вів активну педагогічну діяльність: з 2007 року в музичній школі «Лад», а з 2009 - у Державній академії слов'янської культури. Він розробляв авторську методику викладання музичних дисциплін дітям, і її застосування приносило прекрасні плоди.
За свою недовгу творче життя Дмитро Кольцов написав понад двадцять творів для найрізноманітніших складів. Серед них: Поема для симфонічного оркестру, Поема-елегія для віолончелі і фортепіано, Соната для кларнета і фортепіано, Соната для двох балалайок, Диптих для органа і клавесина, Балада для двох фортепіано, та ін Особливе місце займають його вокальні твори, як для солістів, так і для хору. Тут цікаво відзначити інтерес Дмитра до поезії Федора Сологуба (на вірші якого в нього є два вокальних циклу), а також до японської поезії (цикл для меццо-сопрано і флейти «Під покровом квітів» на вірші японських поетів та «Десять ієрогліфів» для мецо -сопрано та фортепіано на хокку японських поетів). Цикл «Десять ієрогліфів» в грудні 2008 року був відзначений дипломом на Другому всеросійському конкурсі імені Д. Д. Шостаковича в Санкт-Петербурзі.

Фортепіанний квартет написаний в 2007 році (хоча згодом автор неодноразово вносив до нього зміни). На відміну від багатьох молодих композиторів, Дмитро Кольцов не захоплюється експериментами. Він звертається до традиційного інструментального складу і користується досить скромними виконавськими засобами.
У циклі дві частини, які образно врівноважують один одного. Перша частина драматична за своїм змістом. Крайні її розділи (їх можна умовно позначити як вступ і коду) наповнені почуттям напруженого очікування. Витримані гармонії, статичний ритм, аскетична мелодика створюють відчуття граничної сконцентрованості, прихованості, а в двох епізодах «Adagio e mesto» і зовсім заціпеніння. Особливо варто виділити мотив в партії фортепіано, інтонації якого викликають асоціації з темою «Dies Irae». Основний же розділ пронизаний інтенсивним розвитком, яке призводить до експресивної кульмінації (у ній на тлі дзвонових басів повертається мотив «Dies Irae»). Друга частина контрастна першої, в ній панує споглядальне, медитативний настрій. Прозора фактура створює дуже крихкий, майже безтілесний образ. Тут на перший план виходить протяжна, співуча мелодія в партії струнних інструментів. У середині розвиток досягає високого емоційного підйому, але закінчується все твір просвітлено й умиротворено - флажолети у струнних немов розчиняються у найвищому регістрі.
На момент написання квартету композитору було лише 23 роки, і при цьому перед нами абсолютно зріле твір, в якому відчутний індивідуальний авторський почерк. Спираючись на традиції російської композиторської школи - в особі таких її представників, як Д. Шостакович і Б. Чайковський - Дмитро Кольцов зміг знайти справді сучасне звучання камерного ансамблю. Твір сприймається як висловлювання від імені нашого покоління, з усіма своїми протиріччями і глибинними конфліктами.

Михайло Сімаков - композитор

Михайло народився в Москві в 1978 р. У 1997 році закінчив ДМУ ім. Гнесіних (композицією займався в класі професора Воронцова Ю.В.). У 2002 р. закінчив РАМ ім. Гнєсіних по спеціальності "композиція" (навчався в класі професора Ларіна А.Л.), а в 2005 р. - асистентуру-стажування там же (клас професора Ларіна А. Л.). У 2005 році став лауреатом II Всеросійського конкурсу композиторів ім. Скрябіна в Москві за Фантазію № 3 "Східну" для фортепіано, а в 2008 р. - лауреатом Всеросійського відкритого конкурсу "Російська духовна музика XXI століття''в Санкт-Петербурзі за хор" Благослови, душе моя "на текст з Всеношної. Також - лауреат 2-го і 3-го міжнародних конкурсів "Сучасне мистецтво і наука" (в 2007 і 2008 роках відповідно)
Серед творів: Симфонічний ескіз "Крига",
             Поема для БСО (диплом),
             "Аllegro appassionato" для БСО,
             Інтермеццо для РНО,
             7 хорів для мішаного хору a cappella
             Тріо для кларнета, скрипки і фортепіано,
             "А чи був рух?" ("А было ли движение") для скрипки, віолончелі, і фортепіано,
             Струнний квартет,
             Сонати: для ф-но, для флейти та ф-но,
                           для скрипки та ф-но; для кларнета і ф-но;
             Твори для ударних інстр., В т. ч. Токката
                           "Сі" для 8 ударних і ф-но;
             Твори для фортепіано (в т. ч. 6 фантазій);
             Твори для народних інструментів.

Ірина Мінакова - композитор

Композитор, піаністка, флейтистка, концертмейстер, керівник творчого колективу, педагог, організатор. Народилася у Воронежі. Випускниця РАМ ім.Гнесіних (клас композиції професора Чернова Г.В.) Також вчителями по композиції в різні роки були С. Слонімський, Кіт Роу, Пітер Баартманс, В. Ельбахер, А. Муравльов, А. Ларін, Р. Леденьов, А. Український, В. Бєляєв.
І. Мінакова - стипендіат фонду Президента РФ, фонду Російське виконавське мистецтво. Лауреат Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів і фестивалів.
З 2005 р. по 2010 р. була організатором "Клубу Молодих Композиторів і Виконавців Москви".
Твір "Intro" було спеціально написано для струнного оркестру "Львівські віртуози" і йому присвячується.

 

 

Поліна Назайкінська - композитор

Поліна Назайкінська народилася в Росії, в місті Тольятті 20 січня 1987 року.
Музикою займається з 4-річного віку. У 2004 році закінчила Музично-Академічну гімназію у місті Тольятті за спеціальностями скрипка і флейта. В 2008 році закінчила Академічний музичний коледж при Московській державній консерваторії ім. П. І. Чайковського за фахом скрипка і в році навчання в коледжі займалася композицією в класі професора МГК ім. Чайковського Баташова Костянтина Костянтиновича.
У 2010 році Поліна закінчила Єльський університет (США, Нью-Хевен, Коннектикут) за фахом композиція, де її вчителями були: Крістофер Теофанідіс, Езра Ладерман і Мартін Берзнік.
З вересня 2010 року Поліна навчається в аспірантурі Університету Техасу (місто Остін) за фахом композиція в класі професора Євгена Шарлата.
Поліна лауреат численних міжнародних композиторських конкурсів серед них: ASCAP (New York, 2010) "Future Songs of the City" (New York, 2010), Міжнародний конкурс імені В. Золотарьова (Нью Йорк, 2008) А так само всеросійських конкурсів: ім. Кабалевського (Самара, 2006) Конкурс композиторів YouTube і ін
Ім'я Поліни Назайкінської було внесено в «Золоту книгу» молодих обдарувань Самарської області в 2007 році.
Твори Поліни виконувалися такими колективами як Російський Національний Оркестр, Оркестр Міннесоти, Єльському Філармонія, ECCE ансамбль, Norfolk chamber players, Children `s aid society Chorus, Бостонська опера, Ювентус ансамбль.
Поліна співпрацювала з такими диригентами як Теородр Курентзіс, Осмо Ванська, Анатолій Льовін, Максим Емельяничев, Фархад Худіев, Джуліан Пелікан, Андрій Рубцов, Владислав Івановський.
Твір Поліни "Зимові Дзвони" у виконанні Російського національного оркестру під керуванням Теодора Курентзіса випущено на диску Sony Music Russia.
У 2010 році Поліна була номінована на премію «Орфеус» в Нью-Йорку тим самим увійшовши до тридцятки кращих молодих композиторів США.

Мирослав Скорик - видатний український композитор,, академік, народний артист України, професор

Народився 13 липня 1938 року у Львові. Походить з інтеліґентної родини (бабуня була рідна сестра славетної оперної співачки Соломії Крушельницької). Почав навчатися музики в музичній школі у Львові 1945 року. 1947 року родину Скориків було репресовано з політичних мотивів та вислано в Сибір.
Після смерті Й.Сталіна родина повернулася до Львіва, де Мирослав у 1955-1960 роках студіював у Львівській державній консерваторії (нині Львівській музичній академії) ім. В.Лисенка під орудою професорів Станіслава Людкевича, Романа Сімовича та Адама Солтиса (клас композиції А.Солтиса, клас історії та теорії музики С.Людкевича). У 1960-1963 роках навчався композиції в аспірантурі Московської державної консерваторії ім. П.І.Чайковського під керівництвом проф. Д.Кабалевського. З 1963 року працює у Львівській, а з 1966 у Київській державній консерваторії ім. П.І.Чайковського (нині Національній академії музики України), викладаючи теорію музики і композицію (з 1971 - доцент, з 1985 року - професор).
Учитель багатьох відомих композиторів. Доробок містить різноманітні музичні жанри: оперу, балет, “Реквієм”, концерти (для оркестру, для віолончелі з оркестром, 3 фортепіанові, 2 скрипкові), твори для оркестру, різноманітних ансамблів, фортепіано соло, зокрема 7 партит для різних інструментальних складів; музику до багатьох фільмів та театральних вистав, джазову та популярну музику. Редактор творів української класики - опер Миколи Леонтовича “На Русалчин Великдень”, Анатоля Вахнянина “Купало”, Дениса Січинського “Роксолана”. У стилістиці продовжує традиції львівської композиторської школи, органічно пов'язаної з різноманітними первинними жанрами; дає модерну авторську візію українського, зокрема карпатського фольклору і львівського міського й салонного музикування, а також сучасної популярної музики, насамперед джазу.
 Його твори реґулярно виконуються в Україні, інших країнах колишніх республіках СРСР, а також у Німеччині, Франції, Австрії, Голландії, Болгарії, Чехії, Словаччині, Польщі, Великій Британії, а також у США, Канаді та Австралії. Часто виступає як дириґент і піаніст з виконанням власних творів. Кандидат музикознавства (1967). Автор монографій “Ладова система С.Прокоф'єва” (Київ, “Музична Україна”, 1969) та “Структура та виражальна природа акордики в музиці XX ст.” (Київ, “Музична Україна”, 1984). Герой України (2008).
Заслужений діяч мистецтв України (1969), Народний артист України (1988), лауреат Української республіканської комсомольської премії ім. М.Островського (1968), Національної премії України ім. Т.Г.Шевченка (1987), кавалер Ордена “Знак пошани” СРСР (1971) та Почесної відзнаки Президента України - Ордена “За заслуги” ІІІ ступеня (1998).Член-кореспондент Академії мистецтв України (2001).Лауреат премії "Київ" (імені Артемія Веделя) (2006).  Член Національної Спілки композиторів України та її секретар (1968-), голова правління Львівської організації (1988-). З грудня 2006 р. - співголова Національної Спілки композиторів України.
ОСНОВНІ ТВОРИ:
2001  - "Мойсей", опера за І.Франком (українською мовою) (пост.: Львів, 2002); 1998 – Партита №7 для духового квінтету; 1996 Партита №6 для струнного квартету; 1994 "A-RI-A" ("A-РI-A") для віолончелі (чи скрипки) та фортепіано; 1991 Соната №2 для скрипки та фортепіано; 1984 Концерт для віолончелі та симфонічного оркестру; 1982 Концерт №2 для фортепіано та симфонічного оркестру; 1979 Токата для фортепіано; 1978 "Пісні Арлекіна", дитячий мюзикл (пост.: Київ, 1978); 1977 Концерт №1 для фортепіано та симфонічного оркестру; 1975 Партита №5, цикл п'єс для фортепіано; 1974 Партита №4 для симфонічного оркестру; 1974 Партита №3 для струнного оркестру (версія: для струнного квартету);1973 Три фантазії з Львівської лютневої табулатури XVI століття - обробка для камерного оркестру; 1972 "Карпатський концерт" для симфонічного оркестру; 1970 Партита №2 для камерного оркестру; 1966 Партита №1 для струнного оркестру; 1965 "Гуцульський триптих" для симфонічного оркестру; 1964 "Бурлеска" для фортепіано.

Микола Ластовецький - композитор, музикознавець, педагог, директор Дрогобицького державного музичного училища ім.В.Барвінського

Микола Ластовецький, вихованець галицької композиторської школи (клас Романа Сімовича, учня відомого чеського композитора XX ст. Вітезслава Новака, який, у свою чергу, був учнем видатного чеського композитора Антоніна Дворжака) у своїй творчості природно єднає кращі традиції і надбання попередніх поколінь із новими здо¬бутками музичної мови. Йому пощастило вчитися у  славних галицьких митців: С.Людкевича, А.Кос-Анатольського, О.Теплицького, В.Флиса, Е.Кобулея, Я.Якуб”яка, які теж, вочевидь, мали величезний магнетичний вплив на подальшу творчу долю композитора.  Автор музики до біля ЗО театральних вистав різних жанрів (від музичних та історично-музичних драм до комедій, водевілів та мюзиклів) за п'єсами В.Шекспіра, А.Котляревського, М.Коцюбинського, Ю.Коженьовського, М.Кропивницького, І.Франка, Р.Іваничука, Я.Стельмаха, М.Петренка, Б.Мельничука та ін. Значне місце у творчості М.Ластовецького посідає симфонічна музика: він з особливим пієтетом ставиться до симфонізму не лише як до жанру, але і як до одного з вершинних способів музичного висловлювання та драматургічного розвитку загалом. Тому не дивною є вагома присутність у доробку композитора симфонічних („Лірична поема", "Легенда про Кармалюка", симфонієта „Пам'яті героїв Крут ", симфонічна поема „Львів " (Галичина), „Елегія пам 'яті В.Барвінського ", „Бойківська" увертюра та ін.), вокально-симфонічних творів (кантати „Повернення Дрогобича" на вірші Ф.Малицького^ВМастуха^А£Ластовеііь^_ кого; „Давидові псалми" на канонічні біблійні тексти; „Заспів" на вірші В.Чумака; вокально-сішфонічна сюїта „Верховинці"). Неодноразово успішно виконувалися в Україні й твори інших жанрів: „Асіаіо"; „Сюїта" і „Гаївки" для струнного оркестру; кантата „Пісня про Чорновола " (на вірші М.Шалати) для солістів жіночого хору та капели бандуристів, сюїта „Дрогобицькі сурми " для 4-х труб.
У доробку автора ми зустрічаємо: Квартет для 4-х тромбонів; Скерцо для фагота і фортепіано; „Романтична" соната для скрипки та фортепіано; низка солоспівів на вірші Л.Українки, В.Самійленка, П.Грабовського, П.Тичини, О.Олеся, В.Симоненка, Я.Купали. Хорова музика представлена такими творами: „Святий Боже", „Бого¬родиця ", „Вчені казки " (вірші Ф.Кривіна), триптих „Поетика " (на вірші М.Рильського), „Від Карпат" (на вірші А.Малишка), „Чотири твори" (на вірші П.Перебийноса) для мішаного хору а кареііа; для жіночого та чоловічого хорів - „Нічка тиха і темна була" (на вірші Л.Українки), „На сіре тло проміння впало" (на вірші П.Маха); „ Чоловічі хори " (на слова Віктора Романюка) та ін.
Фортепіанна музика у багатогранній творчості Миколи Ластовецького представлена 2 сонати, Варіації ля мінор, Варіації соль мінор, кілька циклів прелюдій, „Думу", цикл „Настрої" та великий цикл (понад 100 творів) „Фортепіанних п'єс для дітей та юнацтва ", створених в різні роки. Чудово пам'ятаючи, що „для дітей треба писати так само добре, як і для дорослих, але ще краще", керуючись особистісними мотивами (початково М.Ластовецький писав фортепіанні мініатюри для своїх дітей), автор відкрив себе як тонкого психолога, фантазера, що добре орієнтується у внутрішньому світі дитини. Метою створення пропонованих п'єс стало поповнення фортепіанного репертуару для дітей та юнацтва.

Твори молодих композиторів в рамках проекту звучатимуть у виконанні  Камерного Оркестру “Академія” (м.Львів), керівник - Народний артист України, професор, завідувач кафедрою Камерного ансамблю і Квартету ЛНМА ім. М. Лисенка АРТУР МИКИТКА.

Проект в 2011 році підримали:

Львівська обласна рада

Народний депутат України Петро Писарчук

Депутат Львівської обласної ради Михайло Задорожний

Львівська національна музична академія імені М.В.Лисенка

Дрогобицьке державне музичне училище ім.В.Барвінського

09.11.11 - концерт проекту "Молоді композитори світу" у м.Дрогобичі

Дмитрий Кольцов: СТИХОТВОРЕНИЕ В ПРОЗЕ

Что это?… Как будто что-то изменилось в аромате воздуха… как будто солнце иначе озарило мои края…
      …Ветер дохнул сильнее.
      Нет, ничего не случилось. Просто я почувствовал время. Время отправляться в путь. И усталость навалилась сонливым грузом.
      Я провёл здесь всю жизнь; я помню кружащую голову зелёную молодость и степенную зрелость; здесь прошли мои лучшие мгновения, здесь я шептался лунной ночью с подружками, и случайные прохожие даже замедляли шаг, прислушиваясь к нам; здесь я терпел житейские бури; здесь мой дом. Здесь мой народ – все те, кого я знаю и люблю.
      Они тоже знают меня. Мы вместе храним наши традиции, хотя нас становится всё меньше.
      Сегодня настал и мой черёд.
      Осенью наш народ одевается в золотое. Это цвет праздника. Это торжественный цвет, и мне не стыдно в золотых одеждах покинуть насиженное место.
      …С запада веет прохладой и птицы кричат вдали…
      Каждому приходит пора смешаться с предками, кануть в безликую серую массу – в забвение; и, быть может, дать жизнь другому. Иначе нам было бы тесно. Иначе не было бы той почвы, на которой взрастут поколения.
      А ещё золото – цвет прощальных гимнов.
      Это ведь очень ответственно – отправляться в путь. Такое бывает раз в жизни. Один, всего один-единственный раз нам дано воспарить…
      Нужно забыть обо всём, что было прежде. Отрешиться и сосредоточиться. Нужно успеть осознать и прочувствовать миг, краткий миг. Состояние, которое мы ожидаем всю жизнь.
      Пора!
      …Хор в червонных плащах отпоёт панихиду ветром…
      До свиданья, друзья… Я должен сделать это усилие сам, а порыв ветра только поможет…
      Ну же…
      ещё немножко, ещё… ах…
      как легко…
      и почти не больно…

      Молодой художник лихорадочно рисует в блокноте.
      Кленовый листок сорвался с ветки и закружился в воздухе. Он падал невероятно медленно, будто открытия Ньютóна на него не распространялись, и не земное притяжение, а балетная грация влекла его; будто он мечтал насладиться этим финальным полётом, прежде чем рухнуть на ворох сопрелых листьев.
       «Как он падал, Боже, как он падал!… Я нарисую удивительный фильм… удивительный фильм о его последних мгновениях…» – подумал художник, пряча карандаш.
      Восторженный блеск сиял в его глазах.